Förstår inte att man kan vara så självisk :/ 12sept

Shiiit asså e så chokad över va som hände i går :S Träffade en tjej som e gravid me en kille som ja känner o hon e i 5 månaden och hon RÖKER :S :S :S
Hon står o puffar på sin cigarett när vi träffar henne o sen hennes killes 2 småsystrar, dem stannar o hälsar o jag flyttar mig för jag har min son hängandes i bärselet o vill inte att han ska få rök på sig. Då säger hon oj då o tar ett steg tbaka. Då kunde ja inte va tyst längre... Jag: Va du röker o du e gravid???? Då säger hon: aa men jag håller på otrappar ner..
Jag: a men va fan samma dag jag gjorde gravtest o såg att ja va gravid så SLUTADE jag. Och ja slutade me kaffe o cola. O massa annat skit. Då säger ljushuvudet: A men de e inte så lätt, min sambo röker.
Jag: OCH!! Min man röker och snusar o mina vänner med. Men ja röker inte för de..
Då hade hon inte så mk mer o säga.. Förutom att kom vi drar t lokalen. O så fortsatte dem o gå.

Jag kan verkligen inte förstå att man bara kan vara sååå självisk o bara tänka på sitt egna välbefinnande före sitt barns.
Min mamma rökte när hon väntade både mig och min storebror o han klarade sig undan men jag hade astma, allergier som jag nu har växt i från, koncentrationsvårigheter vilket ja fortfarande har o samt damp.
Så för mig är det verkligen en SJÄLVKLARHET att sluta när man får reda på att man bär på ett annat liv i sin mage. För om läkarna tjatar på att de e farligt o röka för människan fatta då va de gör mot ett litet foster/bebis i magen!!!!
De e sjuuukt att man får lagligt röka ihjäl sitt barn!

Så jag känner att kan man inte ens offra 9 månader samt de månaderna som du ammar för ditt barn då tycker jag verkligen att du ska ta o ifrågasätta om du verkligen är redo att skaffa barn, För om du inte ens kan ge upp det för ditt barn som du påstår att du älskar så mk och e villig o göra allt för o ge ditt liv till den korta tiden då vet ja inte om du ens ska få den rätten att ha barn!!




Säger bara en sak: TÄNK 2 GÅNGER INNAN DU TÄNDER CIGARETTEN!!

***********************************************************************************


I går va vi hemma hos Maria me barnen o bara mös o käkade quesedillas o tjejerna drack vin o drinkar medans jag o barnen drak alkoholFRI cider :) heheh
Hade skit kul va mk skratt o skojj :) 
Tack tjejer för en rolig kväll...


Idag ska ja o Gabriel bara va hemma o ta de lugnt tills Sole kommer hem från jobbet då blir de säkert nån film sen sova för de e skola för Gabi i morgon o jobb för Sole..

Våran underbara son Danilo växer o växer helt sjukt va tiden gått snabbt i dag e han 25 dagar, tycker inte de känns som länge sen han va i magen juh :P Saknar verkligen min mage :) hehe. Just ja ska för söka o sätta mig ner o skriva om min förlossning oxå i dag..

Saknar min underbara man massa,.. ÄLSKAR dig för alltid.. Inget kan komma emellan oss e så glad o lycklig för att jag har just dig i mitt liv min lilla chunkey moneky <3 Mahal Kita <3





Ha de så bra allihopa!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0