Min Förlossning!

Tisdagen den 17/8-10 Så vaknade jag kl 08:50 för att jag måste gå på toa o kissa.
När jag kommer tbaka o lägger mig så känner ja ett litet tryck o att ja måste på toa igen.
Lagom när ja hunnit upp ur sängen o står brevid sängen så ba poff så forsar de ner vatten från mina ben.
Jag säger till min man Chino: baby ja tror mitt vatten har gått?! Chino: Nej älskling det e bara flytingar. haha
Jag: Nej älskling seriöst mitt vatten har gått, vakna. Chino: Ok baby ingen panik gå o sätt på kaffe hahaha..
Jag går o sätter på kaffe o sen går o ställer mig i dushen o ropar på Chino o komma me min mobil så jag kan ringa
till förlossningen. Jag ringer till förlossningen och dem ber mig komma in vid kl.13.
När klockan är 12:15 så går vi ner o tar bussen till Huddinge Sjukhus. KOmmer dit i tid men får vänta tills kl:13:30
innan nån kommer o tar hand om mig. Dem kopplar på mig CTG maskinen och efter 20 min kommer väääärldens drygaste sthlms
kvinna in o säger ne du får åka hem du är inte i förlossningsarbete. O jag ba tittar på henne o ba nee vadå mitt vatten går
juh borde jag inte läggas in? Ne tyvärr vi har inte plats nu o eftersom du inte e i gång får du gå hem så ses vi på torsdag.
Okej säger jag o går hem igen. Sen lagom till jag har kommit hem så sätter mina värkar igång. Så jag ringer in vid kl.16:55
o då säger kvinnan t mig i telefonen a men kan du vänta 20, 30 min lr en timma kanse o då blir ja lack o säger a men jag
ringer efter mitt program e slut. Så kl:19 ringer ja igen o säger att jag har starka, regelbundna värkar o vill komma in
och att om ja kommer in nu så åker jag INTE hem. Okej säger kvinnan kom in. Kl: 19:30 är jag inne igen o dem kopplar på
CTG maskinen igen och känner o då e jag bara 2cm öppen så säger stjärnan till mig a men du får lite smärtstillande och
sen gå hem igen.. Då brast det för mig o jag börjar skrika haha i helvete heller att jag tänker gå hem o de sa jag på
telefonen oxå att om jag åker in nu så tänker jag INTE åka hem igen och att jag aldrig har vart me om att man skickar
hem folk när deras vatten har gått.. Då säger hon: Jo i sthlm gör vi det. Och men jag tänker inte åka hem igen så glöm de!
Då lägger dem in mig på en annan avdelning.



Klockan 23:30 kommer en barnmorska in och ger mig 2st citadon som jag spyr upp
30 min senare. Sen efter det låg jag hela natten och hade värkar varannan minut o varje gång ja hade värk så spydde jag. Det
höll jag på med till kl:06:50 då gav jag upp o ringde på klockan för första gången. Barnmorskan kommer in chockad o frågar
varför jag inte har ringt på+ hela natten o då sa jag att jag tyckte inte om deras bemötande. och dem hade glömt bort mig
för att jag inte hängde på klockan som alla andra så dem va inte inne hos mig en enda gång på hela natten för de hade glömt
bort mig. Så då iallafall så kommer hon o kopplar på CTG maskinen igen o känner efter så känner hon precis när jag får en
värk så då tror hon att jag e öppen 8cm o får lite panik o säger oj nu ska du ha bebis. Så hon springer till förlossningen o
hämtar 2 st som kommer o hjälper mig in till förlossningen o jag fick gå ingen rullstol lr säng här inte utan promenera bort.
Väl där så sätter dem drop i min hand och känner igen och då va jag öppen bara 5cm så då frågar dem om ja ville ha Epidural
vilket jag först inte vile ha men efter legat så hela natten så ville jag har så då hämtar dem narkosläkaren men han tar värsta
lång tid på sig eftersom jag e förstföderska så han tar de lugnt o efter 25 min kommer han inn glidandes osa ska börja fixa,
så han ger mig lokalbedövning o sen ska han byta hanske igen o tar tid på sig så då känner jag min sons huvud o dum som jag
e så håller jag emot o tror att ja kan knipa igen tills jag har fått bedövningen men efter andra riktiga värken o han
trycker på så säger jag till ena barnmorskan att hans huvud e på väg ut och då säger hon nej de gör du inte alls.. o så kommer
tredje starka värken och jag säger joo jag känner verkligen hans huvud. O hon svarar mig igen: Nej de gör du inte alls o
då får jag spel o särar på benen o skriker: Jooo hans huvud är på väg ut kolla förfan. Hon svarar: Ojdå de gör de visst du ska föda nu.
Så alltså på 30 min från o va 5cm öppen blev jag helt öppen. Snacka om hur bra deras statestik är om först föderskor, alla
e juh olika. Iallafall då ger de mig lustgas, jag andas 4 gånger o sen kastar den på min man Chino o säger: den här skiten
funkar inte. Så då kör jag utan och efter 5 krystar så kom våran fina son Danilo ut :) Dem la han på min mage o va tror ni ungen
gör jo han kissar på mig hahaha mitt lilla monster :) Så när han ligger på magen så får pappa Chino klippa navelsträngen.
Samtidigt frågar han: Erkänn du aldrig mer skulle göra om det här?! Jag svarar: Jo lätt jag vill ha 4 st till :) Båda min man och sjukhuspersonalen titar chockat på mig o säger du e nog den första kvinnan vi nånsin har hört som säger så direkt efter en förlossning :P
Jag behövde ej sy, sprack ej. Va uppe o sprang på benen 20 min efter förlossningen. Så jag hade en bra o mindre smärtsam förlossning trots deras krångel.





Min man Chino var min stora klippa han tog hand om mig hela tiden o höll mig i handen genom de hela :) <3




 Första besökaren var så klart Gudmor Solange :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0